Η έννοια της αξιολόγησης
Πριν καν μπω στη διαδικασία να προπονήσω έναν νέο ασκούμενο, μέσα στα πλαίσια μιας one to one training συνεργασίας, αφιερώνω τις δύο πρώτες συναντήσεις μας (ίσως και τρεις) προκειμένου να κατανοήσω τον πελάτη μου.
Τι εννοώ;
Στην πρώτη μας συνάντηση με ενδιαφέρει να συζητήσω μαζί του τον τρόπο με τον οποίο διατρέφεται καθώς και τον τρόπο που ζει: πόσες ώρες εργάζεται, εάν μένει μόνος ή με την οικογένεια του, πως αντιδρά στο στρες, εάν κοιμάται επαρκώς και εάν τα επίπεδα ενέργειας του μέσα στην ημέρα είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, στο μεγαλύτερο ποσοστό του, ο κόσμος έχει μια μάλλον «διαταραγμένη» αντίληψη για την τροφή που καταναλώνει, κινείται με υψηλά επίπεδα στρες μέσα στην ημέρα αλλά και στη νύχτα του και επιπλέον νιώθει μονίμως κουρασμένος.
Έλεγχος τελευταίων βιοχημικών εξετάσεων έρχονται να βοηθήσουν επιπλέον στην καλύτερη κατανόηση των πραγματικών αναγκών του πελάτη σου. Αυτών που πιθανότατα δε μπορεί να αξιολογήσει και να αντιληφθεί ο ίδιος ο πελάτης σου.
Στο σημείο αυτό η παραπομπή σε έναν διατροφολόγο που εμπιστεύεσαι, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, είναι ένα σημαντικό εργαλείο για το σχεδιασμό αλλά και την εφαρμογή του προπονητικού σου πλάνου.
Να θυμάσαι ότι ο κακοσιτισμένος και με υψηλά επίπεδα στρες ασκούμενος έχει ημερομηνία λήξης και μάλιστα σύντομη !
Στη δεύτερη συνάντηση αφιερώνω τον χρόνο που χρειάζεται για να κουβεντιάσουμε το ιστορικό τραυματισμών του πελάτη και να προβώ σε μια αναλυτική πρακτική αξιολόγηση που αφορά την κινητικότητα του, τη στάση του σώματος του, την αποκάλυψη μυικών ανισορροπιών, βραχύνσεων και αδυναμιών.
Να θυμάσαι ότι το να εφαρμόζεις προπονητικά πρωτόκολλα σε «κακοστημένα» κορμιά για άλλη μια φορά θα σε οδηγήσει σε σύντομο και άδοξο τέλος, μονάχα που στην περίπτωση αυτή θα υπάρχει επιπλέον φλεγμονή και πόνος.
Όποιοι κι αν είναι οι στόχοι που θα σου θέσει ο πελάτης σου φρόντισε να τους «αναπλαισιώσεις» μέσα από όσα θα αξιολογήσεις σε αυτές τις δύο πρώτες συναντήσεις.
Συζητήστε από κοινού τα ευρήματα και τα δεδομένα και ορίστε την σειρά των στόχων και τέλος, ποτέ, μην ξεχνάς ότι εκείνος είναι ο πελάτης αλλά εσύ καλείσαι να είσαι ο πραγματικός leader με την ευθύνη που όλο αυτό συνεπάγεται.